HTML

2011.06.27. 22:21 amikeruletunk

2011. évi népszámlálás

A Központi Statisztikai Hivatal 2011. október 1-31. között népszámlálást tart.
A gyűjtött adatok a központi és helyi közigazgatás, a társadalmi folyamatok iránt érdeklődő, azokat kutató és elemző intézményeknek, szervezeteknek, szakembereknek friss, aktuális adatokat biztosítanak. Az adatok az ország, a régiók, a megyék, a települések társadalmának és a népesség lakáshelyzetének részletes elemzését teszik lehetővé.

Magyarországon mai értelemben vett népszámlálást 1869 óta tartanak, általában tízévenként. Így a 2011. évi a 15. lesz a magyar népszámlálások sorában. Az adatfelvétel a teljes magyarországi lakásállományra és a népesség egészére kiterjed.

A népszámlálási adatfelvétel végrehajtásához számlálóbiztosokra van szükség.

A számlálóbiztosok az adatgyűjtés főszereplői. Alapvető feladatuk az adatfelvétel végrehajtása a Központi Statisztikai Hivatal által készített útmutatóban található utasítások betartásával. Egy számlálóbiztos a hozzárendelt számlálókörzetben lévő átlagosan 125 cím és az ott élő átlagosan 290 személy összeírását bonyolítja le. A feladat elvégzéséhez otthoni felkészülés szükséges, és részt kell venni a Központi Statisztikai Hivatal számlálóbiztosi képzésén.

Feladatai:

  • kapcsolatfelvétel a felülvizsgálóval, a kapcsolattartás módjának és az összeírt anyagok tadási ütemének tisztázása;
  • a számlálókörzet bejárása, a címek ellenőrzése, az esetleges változások, új címek felvétele a népszámlálási címjegyzékre, a címjegyzék folyamatos vezetése;
  • az adatszolgáltatói csomagok (amelyek tartalmazzák az adott címhez tartozó népszámlálási címazonosítót, a népszámlálási kérdőíveket, a kitöltési útmutatót és az adatszolgáltatói tájékoztató levelet) kézbesítése számlálókörzethez tartozó lakáscímekre;
  • az adatszolgáltatók tájékoztatása a lehetséges kitöltési módokról (internetes, illetve papír alapú önkitöltéses, interjús válaszadási lehetőségekről);
  • a papír alapú önkitöltést választó háztartások személyi kérdőívvel való ellátása, a kitöltött kérdőívek átvétele és ellenőrzése, az adathiányok pótlása a háztartások ismételt felkeresésével;
  • az összeírás teljes időszakában együttműködés a felülvizsgálóval, különösen az összeírási időszak elején néhány lakás közös felkeresése és a kérdőívek kitöltése, a helyes kérdezéstechnika kialakítása és a kitöltés sorozathibáinak elkerülése érdekében;
  • interjú keretében a kérdőívek kitöltése;
  • az adatfelvételt megtagadó személyek meggyőzése, amennyiben ez sikertelen, a megtagadás tényének soron kívüli jelentése a felülvizsgálónak;
  • a kitöltött kérdőívek folyamatos és rendszeres átadása a felülvizsgálónak, aki a kérdőívek kitöltöttségét és minőségét ellenőrzi;
  • a felülvizsgáló által nem elfogadhatónak minősített kérdőív hibás vagy hiányzó adatainak javítása, pótlása az adatszolgáltató ismételt felkeresésével;
  • a népszámlálási címjegyzék javítása;
  • az üresen maradt kérdőívek és az egyéb összeírási nyomtatványok átadása a felülvizsgálónak.

Amennyiben számlalóbiztosnak szeretne jelentkezni az alábbi jelentkezési lapot 2011. szeptember 15. napjáig juttassa el a XVIII. kerület Pestszentlőrint-Pestszentimre Önkormányzat Ügyfélszolgálatra (1184 Budapest, Üllői út 400.).

 

További számlálóbiztos tevékenységről, illetőleg a 2011. évi népszámlálásról a www.nepszamlalas.hu címen tájékozódhat.

 

A jelentkezési lap letölthető a www.nepszamlalas.hu, vagy

innen:

letöltés

illetőleg személyesen átvehető: Budapest XVIII. kerület Önkormányzat Ügyfélszolgálat (Üllői út 400.).

A népszámlálást és a számlálóbiztosi feladat ellátása tekintetében kérdéseik megválaszolásában az alábbi munkatársak nyújtanak segítséget:

Közigazgatási és Hatósági Iroda vezetője: dr. Hunyadkürti Szilvia 061-296-1435
Közigazgatási és Hatósági Iroda irodavezető helyettese. dr. Könye Kornél 06-296-1435
Közigazgatási és Hatósági Iroda Anyakönyv és Népességnyilvántartási munkacsoport vezetője: Hományi András 061-296-1435

bp18.hu

komment

süti beállítások módosítása