HTML

A Mi Kerületünk

Pestszentimre-Pestszentlőrinc polgárainak oldala.

Friss topikok

Linkblog

2010.11.23. 01:00 amikeruletunk

Ismét bliccelő keltette az indulatokat az 50-es villamoson

Az elmúlt héten két hasonló eset is történt az 50-es villamos vonalán. Mindkét történet jegy nélkül utazó, fizető utasokat inzultáló emberekről szól, akik mindent és mindenkit semmibe véve, hangoskodva, üvöltözve, köpködve utaztak a villamoson. A csütörtöki után itt a pénteki sztori:

Ma este 20 óra táján az 50-es villamosra a határ úti végállomáson szálltam fel. A villamos hamar megtelt, egy látszólag ittas,50 év körüli asszony ekkor szállt fel a villamosra, majd rögtön belekötött egy 20 év körüli diáklányba, mondván nézzen rá, terhes (ebből szerintem egy szó sem volt igaz, egyszerűen túlterhes volt a nő), adja át a helyét. Majd mikor a diáklány nem tette ezt meg a nő különféle szidalmakba kezdett, ekkor az utastársak jelezték, előrébb két székkel van egy üres hely. A nő vonakodva, de leült, majd elkezdett magyarázni, hogy Te bunkó paraszt köcsög stb. majd maga elé köpött.


Ekkor untam meg, hogy ezt műveli a látszólag jegy nélkül utazó asszony a látszólag becsületes lánnyal és szóltam, hogy remélem van jegye vagy bérlete, ha már leült. Mire ő visszakérdezett, hogy nekem van-e, mondtam, hogy nekem van, minden hónapban megveszem a bérletet. Mutassam meg, természetesen ezt nem tettem, mondván, maga nem ellenőr, nem látom a karszalagot. Szerinte ekkor a bérletemet kellett volna kilyukasztanom, majd közöltem vele, hogy ha ellenőr lenne tudná, hogy a bérletet nem kell kilyukasztani, majd finoman közöltem vele, hogy Önnek kellene a egyét kilyukasztani. Kérdezi ellenőr vagyok-e? Mondtam nem vagyok az, de ha nincs jegye és bérlete se, ne inzutálja a tisztességes jeggyel és bérlettel utazókat. Ekkor közölte velem, hogy a fia rendőr és kifogja hívni és nagyon megfog büntetni, több százezer forintra, hogy csak nyögni fogom a büntetést. Mondtam neki, hogy hívja ki a rendőrt, biztosan megfog büntetni, amiért érvényes bérlettel utazom a villamoson. Ekkor elkezdte, hogy az én szüleim rendőrök-e, mondtam neki, hogy nem, de mostmár fejezze be és mutattam a szájam elé tett ujjammal, hogy csönd legyen. Majd természetesen tovább magyarázott, hogy hívja az urát, kérdezem ő is rendőr? Mondja ő is rendőr és úgy megfog büntetni, hogy hajaj. Mondom duma-duma, hívja csak.

Elértünk az első megállóhoz, majd a vezető megunva a háta mögött zajló eseményeket, megkérte, nem annyira szépen, mint én a hölgyet, hogy azonnal szálljon le a villamosról. A nő természetesen nem tette, arra hivatkozva, hogy a következőnél leszáll. A következő megállóig ment a szokásos szócsata köztünk, majd lekellett szállnom, de előtte még illedelmesen elköszöntem, hogy viszlát, örülök, hogy Önnel utazhattam, élmény volt, feldobta az estémet. A villamos utazóközönségének több se kellett, nem bírták tovább hangos nevetés nélkül a szituációt.

Érdekesnek tartom, hogy ezen a járaton (50-es villamos), miért történhet meg kétszer egy héten hasonló eset és miért nem lehet, valahogyan kiszűrni ezeket az utazókra káros elemeket az utazásból, biztonsági emberekkel a nap folyamán (esténként volt már rá példa), esetleg fokozatos ellenőrzéssel. Korábban is történt már, hogy ezen a vonalon egy erősen ittas középkorú férfi boxolónak képzelve magát, boxzsáknak gondolva a villamos ajtajait és székeit bemutatót tartott a “tudásából”, nem kevés káromkodással és beszólogatásokkal idősebb hölgyeknek.

Tisztelettel, Cs. Á.

komment

süti beállítások módosítása