A szülök a gyermeknevelés során számtalan problémával találják szembe magukat. Az egyik ilyen probléma, hogy a gyermek számára hogyan tanítható meg a pénz értéke, a pénzzel való bánás, illetve mikortól és mennyi zsebpénzt célszerű adni.
Gyermekpszichológusok véleménye szerint nagyon fontos, hogy a gyerekek minél hamarabb kapcsolatba kerüljenek a pénzzel, megtanuljanak bánni vele. Azonban a pénzzel való bánásmód mellett, ugyanilyen fontos megtanulni a pénz értékét. E célból hasznos nevelőeszköz, ha a család otthon a gyermek jelenlétében megbeszéli az árakat , a családi költségvetés kerete alapján.
Ha ez megvan, akkor ezt követően célszerű havi rendszerességgel bizonyos összeget a gyerek rendelkezésére bocsátani, hogy az élet adta szituációk alapján megtanuljon gazdálkodni a pénzzel. A zsebpénz adása semmi esetre nem függhet attól, hogy miképpen viselkedett a gyerek, mivel ha azt egyszer elhatároztuk, hogy kapja, akkor az jár neki és a pénzzel történő felelős gazdálkodás csak így sajátítható el. Az összeget természetesen a szülőnek kell meghatároznia, a gyermek szükségletei alapján, de előzetesen tisztázni kell, mik azok a tételek amiket ebből finanszírozhat. A zsebpénz haszna, hogy van egy kisebb összeg, amiről a gyermek gondoskodik és ha azt gyorsan elkölti, akkor később nem tud vásárolni. Ez nagyon hasznos tapasztalatszerzés számára, amelynek következtében megtanulja, mire mennyit költhet.
A zsebpénz mellett a saját bankszámla nyitása is praktikus megoldás lehet, a kamaszkorba élő gyerek számára, mivel ezáltal nem kell nagyobb összeget magánál tartania, de szükség esetén bárhol bármikor pénzhez juthat.
Azonban a szülői ellenőrzés nagyon fontos, ha bankkártyát adunk a fiatal kezébe. Ebben az esetben indokolt beállítani egy napi limitet és túl nagy összeget ne helyezzünk el a számlán. 10-20 ezer forint elegendő összeg, hogy a kamasz fedezni tudja váratlan kiadásait. Ezenkívül érdemes a számlaértesítőn közösen átnézni a gyermek költekezési szokásait.
Ezekre a praktikus megoldásokra azért van szükség, mivel az anyagi felelősség kialakulása tanulási folyamat és a gyerektől nem szabad megvonni a bizalmat, ha egyszer vagy kétszer hibázik és butaságokra költ.