HTML

A Mi Kerületünk

Pestszentimre-Pestszentlőrinc polgárainak oldala.

Friss topikok

Linkblog

2011.10.14. 06:01 amikeruletunk

Szolgáltató önkormányzat – fejlődő ügyfélszolgálat

Az önkormányzat első lépésben létrehozta a fogyasztóvédelmi tanácsadást az ügyfélszolgálaton (kevésbé hatékony formában ez már több mint tíz éve létezik). A hétfőnként 15 és 17 óra között igénybe vehető szolgáltatás rendkívül népszerű, amit jól mutat, hogy alkalmanként 3-4 ügyfél is jelentkezik.
– Elég széles spektrumát tudjuk átfogni a fogyasztóvédelemnek, érintve a pénzügyi, banki, közüzemi szolgáltatásokat és a kereskedelmet is. A polgárok kerestek már meg minket gázóraátírással, számlafizetéssel vagy hibás termékekkel kapcsolatban felmerülő kérdésekben is. Mivel a problémák köre meglehetősen széles volt, ezért próbáltunk az igényekhez igazodni és hoztunk létre egy külön panaszbejelentő és -fogadó szolgáltatást is – mondta Peitler Péter kabinetfőnök.

Mindenkit várnak

Az önkormányzat a fogyasztóvédelmi tanácsadás mellett külön panaszbejelentő szolgáltatást is indított, így az ügyfelek fogadását immár külön alkalmazott látja el. A megoldás nagyon praktikusnak bizonyult, mert azóta sokkal gördülékenyebben intézik az ügyeket.
– Nem jó, ha panasz van, viszont ha már van, azt minél előbb és hatékonyabban kell megoldani. A lakosok eddig vagy a polgármesternek, vagy a jegyzőnek, vagy csak úgy az önkormányzatnak címezték a panaszukkal kapcsolatos leveleiket, ezzel szemben most helyben, közvetlenül is elmondhatják a gondjaikat. Az időseknek vagy a kevésbé jó íráskészségű embereknek ez különösen nagy segítség, hiszen szóban pontosabban tudják kifejezni magukat, ezért azt gondolom, hogy ez egy nagyon fontos plusz szolgáltatásról van szó – osztotta meg velünk Lévai István Zoltán alpolgármester.

Társasházi kérdések

A panaszbejelentés a télen indult, a nyáron pedig tovább bővült a szolgáltatói jelleg – állampolgári igényre és képviselői kezdeményezésre alapozva –, nevezetesen a társasházi jogsegélyszolgálat kezdődött el próbajelleggel, amiről most már biztosan lehet tudni, hogy állandó lesz.
– Kéthetente hétfőként 13 és 17 óra között várjuk a kerületben élőket, hogy hozzánk forduljanak a lakóhelyükkel kapcsolatos problémáikkal. Eddig több mint húszan keresték fel az ügyfélszolgálatot a legkülönfélébb ügyekkel. Lakógyűlésekkel, a költségek fizetésével kapcsolatban, de a kollégánk bármilyen felmerülő kérdésre igyekszik választ adni – fejtette ki a kabinetfőnök.

Jogi tanácsadás

Az önkormányzat megújuló szolgáltatása az általános jogi tanácsadás. Ezt október elejétől lehet igénybe venni, hetente kétszer, hétfői és szerdai napokon.
– Jogi tanácsadás már korábban is létezett, de szeretnénk ezt bővíteni, ezért lehet mostantól hetente kétszer is jönni az ügyfélszolgálatra, várhatóan hétfőn 14 és 17 óra, valamint szerdán 9 és 12 óra között. Ha az emberek nem váratlanul megjelenő ügyfelekként érkeznek, akkor sokkal koncentráltabb figyelmet tudunk fordítani rájuk, mert ebben az időben csak ezekre a problémákra fókuszálnak a kollégák. Eddig zömmel polgárjogi problémákkal, szerződéses jogviszonyokkal, örökléssel, hagyatékkal kapcsolatos kérdésekkel keresték fel az ügyfélszolgálatot – újságolta a alpolgármester.

Biztosítási tanácsadás

Az ügyfélszolgálati irodán a tervek szerint november elején indul el a biztosítási tanácsadás.
– Olyan dolgokban szeretnénk segíteni az embereknek, amelyek az életüknek mindennapi részét képezik, azt szeretnénk, hogy ez valóban szolgáltató jellegű biztosítási tanácsadás legyen – bármilyen felmerülő kérdésben, legyen az lakás-, vagyon-, élet- vagy gépjármű-biztosítással kapcsolatos. Szeretettel várjuk azokat, akik nem tudják biztosan, hogy számukra melyik lehet a megfelelő megoldás, vagy ha éppen már meglévő elképzeléseik megvalósítása okoz nekik gondot, vagy ha egyszerűen csak általános felvilágosítást szeretnének kapni – mondta el a kabinetfőnök.
 

Városkép

komment

süti beállítások módosítása